Muzyka w sieciach handlowych

Importem z drugiej strony granicy są przede wszystkim najbardziej u nas znane obrazy ,,podhalańskie”. Rdzennie polskie odmiany, powstałe i rozwinięte na pozostałym terytorium, zostaną przedstawione w części drugiej. Takiej różnorodności jak w obrazach na szkle nie spotykamy juz wśród obrazów malowanych na papierze lub płótnie. Łączy je z tamtymi jedynie wspólnota zasadniczego stylu: płaskie, obwiedzione wyraźnym konturem plamy barwne, których dekoracyjny charakter jest wzmocniony i uwypuklony przez dodanie bardziej dyskretnego niż w obrazach na szkle ornamentu kwiatowego. Przy zasadniczych efektach dużych, jednolitych w tonacji i żywych w nasileniu płaszczyzn barwnych nie dążyli malarze takich obraz w do tłumienia intensywności ich kolorytu przez bogate szrafowania rytmicznymi, białymi lub innymi kreskami, jak to jest typowe dla obrazów na szkle. Tutaj dekoracyjne odpowiedniki cieni załamanych szat przybierają postać nikłych, o nerwowo przebiegającej linii ornamentów, niefrasobliwie rzuconych na dominujące w kompozycji pola barwne szat.

flipeo.pl

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułMłody fotografik
Następny artykułCzy teatr musi być nudny?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here