Coraz częściej zachętą do kupna towaru jest dla nas reklama. Atakuje nas ona zewsząd. Produkty są reklamowane w internecie, telewizji, gazetach. Najbardziej popularna jest reklama telewizyjna. Jej efektywność jest prawie stuprocentowa. Nie sposób uniknąć wszechobecnych reklam zwłaszcza w telewizji. Najczęściej reklama telewizyjna trwa około 30 sekund. Zwykle reklama telewizyjna ma się nijak do prawdy. Jej efektem ma być zwiększona sprzedaż. Względnie prawdziwa jest reklama w pismach branżowych. Starają się ona wyszczególnić cechy produktu. Gdyby nie reklama wiele produktów nie miałoby racji bytu. Nasze potrzeby są wielokrotnie sztucznie wywoływane za pomocą reklam. Tak duża ilość reklam i ich skuteczność nie pozwala nam na świadomy nie sterowany wybór produktu. Uważam, że reklama jest często manipulacją naszą podświadomością ponieważ zawiera przekazy podprogowe. Czasem reklama zwłaszcza w pismach branżowych pomaga podjąć ludziom decyzję co do wyboru odpowiedniego dla nich produktu.