Jaka powinna być opona terenowa? Powinna być cicha na asfalcie i przede wszystkim nie kopać się na piachu. Najlepiej, aby nadawała się na cały sezon, czyli zimą nadawała się na oblodzonej drodze. Na szczęście na dużą liczbę pytań postaram się odpowiedzieć w niniejszym artykule. Przejdźmy do meritum sprawy, czyli do plusów założenia opon terenowych- zmiany z opon szosowych. Sam samochód terenowy wyposażony w napęd na cztery koła pozwoli nam wjechać w teren, nawet na zwykłych szosowych oponach. Dobrze byłoby zaopatrzyć się w opony 4×4. Bez takich opon za daleko nie zajedziemy na samym fakcie napędu 4×4. Na oponach typowo terenowych, będziemy mogli pobawić się samochodem w trakcie rejsu na obszar terenowy. Dzięki specjalnym oponom będziemy mogli wyciągnąć z dobrego samochodu całą kwintesencję- bo czym jest dobry samochód terenowy bez dobrych opon? Na pierwszy rzut oka opona terenowa różni się tym, że ma na pewno bardziej agresywny bieżnik, większe odstępy między klockami bieżnika i to na pewno powoduje, że dużo lepiej wgryza się w teren niż zwykła opona. Na pewno jest inny skład mieszanki opony terenowej, są to opony twardsze z większą głębokością bieżnika, co powoduje, że są bardziej odporne na wszelkiego rodzajom otarcia, przecięcia, nawet jak gwóźdź wejdzie nam w bieżnik, on dalej będzie się trzymał i z tej opony nie będzie uchodziło powietrze. Najtrudniejszy wybór mają zwykli użytkownicy jak my, a dlaczego? Dlatego, że często jeździmy swoim samochodem terenowym do pracy po asfalcie, a czasami jak chcemy ominąć korki, wjeżdżamy w las i jedziemy szutrową drogą, bywa też, że jak najdzie nas ochota- wsiadamy w samochód i jedziemy na rajd. Dla takich użytkowników, którzy jeżdżą 50% szosa i 50% teren- producenci wymyślili oponę do lekkiego terenu. Taka opona jest przystosowana do lekkiego terenu, bardzo dobrze robi na piachu, dodatkowo większość tego typu opon jest M + S, czyli bardzo dobrze nadaję się na porę zimową poprzez poprzeczne lamele, które tutaj występują bardzo dobrze, pracuje na śniegu. Istnieje nowość na rynku opon, jest to produkt firmy federal couragia AT, bardzo dobrze przystosowana do poruszania się o charakterze mieszanego cyklu tj. miejskiego i terenowego. Gdzie najczęściej jeździmy? W błocie, bo to właśnie na takim terenie najczęściej się zakopujemy, właśnie dla tego stworzoną taką grupę opon jak Mud- Terrain T/A, czyli tłumacząc na polski- bagno, błoto.