Reklama to nic innego jak działania mające na celu skłonienie potencjalnego konsumenta do zainteresowania się danym produktem lub usługą oraz dokonanie przez niego zakupu. Mówi się, że oszczędzanie na reklamie nie ma najmniejszego sensu, że to tak jakby oszczędzać czas poprzez zatrzymanie wskazówek zegara. Oczywiście nie chodzi o to, aby wydać na promocję jak najwięcej, jednak jeśli dana metoda ma dużą szansę na powodzenie i przyniesienie zysku to nie powinniśmy się długo zastanawiać. Z całą pewnością najważniejszym czynnikiem powinien dla nas być zadowalający zwrot z inwestycji. Reklama jest potrzebna, aby pozyskać nowych klientów i utrzymać dotychczasowych. Oczywiście ktoś powie, że dobry fachowiec obroni się bez reklamy, a klientów nagonią mu jego klienci, którzy będą go polecać. Jest to oczywiście dobre, ale bardzo często tylko do czasu. Wystarczy, że przedsiębiorca popełni jeden błąd i opinia pójdzie w świat. Ufanie zatem poleceniom nie zawsze przynosi zamierzony skutek. Reklama jest potrzebna niezależnie od tego czy jesteśmy najlepsi w swojej branży czy dopiero uczymy się zawodu.