Czy franczyza w Polsce

Ciężko przejść obojętnie obok ogromnych możliwości zarobkowych, jakie oferują nam sieci franczyzowe. Czy jednak faktycznie współpraca tego typu jest tak korzystna, jak mogłoby się wydawać? Przekonajmy się o tym – dziś o sytuacji franczyzobiorców w Polsce.

Franczyza – czym jest, jak działa, skąd się wzięła?

Kto wynalazł franczyzę jest kwestią sporną. Na pewno był to system powszechnie wykorzystywany w handlu, jednak dopiero w momencie, kiedy pojawiły się większe sieci kupieckie, zaczęło się mówić o franczyzie. Dziś jej pozycja jest niesamowicie wysoka. Franczyzobiorcy zarabiają ogromne pieniądze. Ta metoda prowadzenia handlu znana jest od lat, jednak to w XXI wieku stała się ona tak niesamowicie dochodowa. Jak to się jednak stało? Wynika to z ewolucji psychologii i marketingu. Okazuje się, że franczyza bardzo mocno korzysta ze zjawisk podobnych do czystej ekspozycji. Konsument, który kojarzy daną placówkę – szyld, asortyment, markę – częściej skorzysta z jej usług. Dlatego tak wiele restauracji typu fast food zdobyło świat. Są one rozpoznawalne przez każdego, podczas gdy lokalna burgerownia, nawet jeśli oferuje dużo wyższą jakość i zdrowsze produkty, będzie sobie radzić gorzej. Sami możemy sobie wyobrazić taką sytuację – jedziemy samochodem po kraju bałkańskim i postanawiamy zatrzymać się na jedzenie. Czy wybierzemy ekskluzywny design, sprawdzone logo, dobrze ubranych pracowników, czy może zboczymy z trasy i wejdziemy do podejrzanie wyglądającej, rozpadającej się restauracji z jednym kucharzem?

Postaw na sprawdzone logo – Żabka – franczyza rekrutuje!

Czy myślałeś lub myślałaś kiedykolwiek o zostaniu przedsiębiorcą? Może martwisz się o to, że nie dasz sobie rady z promocją lub stabilnym działaniem na rynku bez doświadczenia? Te obawy są całkiem zasadne – w Polsce wiele przedsięwzięć upada zaledwie po roku działania. Jesteśmy w krytycznej sytuacji – przyczyną takiego stanu rzeczy jest brak umiejętności budowania wizerunku i zachęcania klientów do korzystania z naszych usług. Ale uwaga – to prędko się nie zmieni. Dlatego być może lepiej podjąć współpracę z większym graczem, np. siecią sklepów Żabka. Franczyza ma już na koncie 6 000 lokali, które skupiają się na kilku działalnościach jednocześnie. Żabka nie rezygnuje ze sprzedaży, ale otwiera się na nowe możliwości – obsługiwanie paczek kurierskich, dostarczanie codziennie rano świeżej kawy i przekąsek w Żabka Cafe. Zdecydowanie widać rozwój. Jak jednak klienci postrzegają markę, jakie są o niej opinie? Franczyza Żabka na pozytywne nastawienie klientów nie narzeka. Wiele osób ceni sobie możliwość szybkich zakupów, skosztowania kawy, odebrania paczki bez konieczności czatowania na kuriera. Żabka dobrze rozumie ich potrzeby i robi wszystko, by spełnić je jak najlepiej.

Opinie – franczyza Żabka, czy warto współpracować?

Podjęcie ważnych decyzji każdy musi sobie przemyśleć sam. Sieć sklepów Żabka oferuje dosyć dobre warunki współpracy. Już przy 5 000 złotych wpłaty własnej możemy uzyskać przychód na poziomie 16 000 złotych netto. Jest to kwota gwarantowana, ale  jej wysokość uzależniona jest od promocji. To nie wszystko, co ma nam do zaoferowania sieć Żabka. Franczyza stawia także na rozwój przyszłych ajentów –  ich dodatkowa edukacja w pewnych kwestiach jest konieczna. Jeśli mają Państwo obawy przed tym, że nie uda się wam podołać trudom takiej działalności, to sieć postara się Państwa w tym wesprzeć. Oferowane są szkolenia, wsparcie ekspertów oraz wiele merytorycznych poradników.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here